Du har sikkert en ide om, det er af stor betydning af at have en høj placering i Googles søgeresultater? Det er her, hvor de fleste dine potentielle kunder søger efter dine produkter og ydelser, og derfor er det vigtigt, at din virksomhed er synlig og let at finde.
Men hvordan kan du opnå topplaceringer på Google? Det er her, vi kommer ind i billedet.
Google i dag er verdens største søgemaskine, og Google er blevet ekstrem dygtig til at servere relevante resultater for brugerne, hvilket betyder, at de fleste finder det, som de søger efter, på side 1.
Ifølge statistikker klikker mindre end 10% af alle søgende videre til side 2. Dette er en overraskende lav procentdel og viser, hvor vigtigt det er at have en stærk tilstedeværelse på første side af søgeresultaterne. Hvis du ikke ligger på side 1, mister du altså mere end 90% af alle søgninger, som kunne have ført til en konvertering og et potentielt salg.
1. Møde og præsentation af analysen
Vi gennemgår dit websites optimeringsmuligheder i forbindelse med brugervenlighed og struktur samt præsenterer SEO strategien, målsætninger og handlingsplanen. Målet er til at begynde med at opnå hurtige resultater ved den mindst mulige arbejdsindsats.
2. Løbende optimering, rapportering og evaluering
Vi optimerer dit website og kommer med oplæg til nyt indhold og struktur med afsæt i din målgruppes søgevaner og bygger nye links, der vil øge indholdets synlighed på Google.
Du modtager rapporter hver måned, der viser udviklingen i vores samarbejde og effektiviteten af de anvendte indsatser
Hver 6. uge mødes vi til evaluering hvor vi gennemgår strategien og de opnående resultater samt afstemmer og aftaler indsatser for det videre samarbejde.
Vi sørger for en gennemgang af dit website og kortlægger din virksomheds markedsposition på Google. Ud fra vores analyser udarbejder vi en målrettet SEO-strategi, der er tilpasset din virksomhed og dine behov, der informerer om, hvad der skal til for opnå øget organisk trafik i netop din situation.
Vores SEO-arbejdsmetode består af 8 grundsten. Samlet danner disse et helhedsorienteret fundament for din succes på Google, så du kan overhale dine nærmeste konkurrenter.
Det er afgørende, at du har styr på din butik, altså dit website, fordi det er sidste station, før dine potentielle kunder køber hos dig og kontakter dig. Og hvis der er den mindste friktion (kan være forvirrende navigation, ikke fungerende knapper eller langsomme sider etc.), så er dine potentielle kunder tilbage på Google og finder en anden butik.
Det skal være nemt at navigere rundt på din hjemmeside, uden at man skal bruge kræfter på at finde det, som man leder efter. Dit design skal være professionelt, hvor der er en rød tråd mellem farver, skrifttyper og layout. Samtidig skal du skal sikre dig, at alt dit indhold er forbundet i den rette struktur.
I dag er det ikke nok, at du har et responsivt website, der automatisk tilpasser sig alle enheder (desktop, tablet og mobil). Dit website skal opsættes til at tilpasse sig adfærd på alle enheder. Op mod 50% af brugerne kommer ind på dit website via mobilen, og dette tal er stødt stigende. Når brugerne er på mobilen, så er de ofte på farten og er utålmodige, så mobilbrugerne ser halvdelen af siderne, og de er på dit website i halvdelen af tiden, og de konverterer kun halvdelen af, hvad de gør i forhold til brugerne på desktop.
Så det stiller nogle krav til brugerne på mobil for at fange deres opmærksomhed, ellers så er de væk. Derfor kræver dit website på mobilen ekstra opmærksomhed vedr. navigationsstruktur, indhold, links til at hjælpe brugerne videre samt sidernes hastighed.
En grundig søgeordsanalyse er essentiel inden for SEO. Det er vigtigt at undersøge, hvad folk søger efter, og hvad du gerne vil blive fundet på i forbindelse med din forretning. Dette vil gøre det lettere at imødekomme din målgruppes søgeadfærd. Ved at udarbejde en søgeordsanalyse kan vi finde ud af, hvor mange mennesker, som søger efter bestemte søgeord, og derefter implementere dem på dine sider.
SEO-konkurrentanalysen giver dig og os værdifuld indsigt om dine konkurrenters synlighed på Google, deres linkprofiler og de metoder, som de anvender for at få gode placeringer i Googles søgeresultater. I SEO-Konkurrentanalysen sammenligner vi også dine og konkurrenternes styrker og svagheder på Google.
Søgemaskinerne fokuserer på det tekniske set-up, performanceniveau og arkitekturen for dit website Derfor er teknisk SEO en vigtig indsats i din søgemaskineoptimering, hvor vi har fokus på crawling, indeksering af dit website, hastighed og den interne linkstruktur.
On-page SEO relaterer sig til dit websites indhold. Hvis alle dine undersider kan matche specifikke søgeord og samtidig engagere de mange brugere, der klikker sig ind på din hjemmeside, så signalerer dette til Google, at indholdet er relevant og af høj kvalitet, hvilket er med til at give højere placeringer i Googles søgeresultater.
Linkbuilding er en SEO-teknik, hvor vi bygger eksterne links (backlinks) til din hjemmeside fra andre relevante og autoritative hjemmesider. Formålet med linkbuilding er at øge dit websitets autoritet og synlighed i søgeresultaterne, da søgemaskinerne betragter backlinks som en indikator for kvalitet og relevans.
Lokal SEO handler om at optimere dit website, så det bliver fundet på lokale søgeresultater, når brugere søger efter en specifik vare eller service i deres nærområde. Når vi arbejder med lokal SEO, så bruger vi forskellige tiltag til at optimere dit website og øge dens synlighed i lokale søgeresultater.
Fra kr. 4.000, ekskl. moms, pr. måned (ingen minimumsperiode).
Vores pakker kan tilpasses til at imødekomme din virksomheds udfordringer og budget. Og prisen på din SEO-pakke afhænger af dine mål og de optimeringer, du har behov for samt hvor konkurrencepræget din branche er.
Organisk SEO er en effektiv strategi, der kræver tålmodighed og vedholdenhed. Det er en proces, der gradvist vil føre til forbedringer af synligheden, og det tager typisk 3-4 måneder at se betydelige ændringer i søgemaskineresultaterne. Derfor anbefaler vi altid vores kunder en minimumsperiode på 6 måneder, så vi kan opnå den ønskede succes.
Vi har dog ingen binding og alle aftaler kan opsiges med 30 dages varsel.
Vi vil gerne hjælpe dig med at tage din virksomhed til nye højder på Google. Så hvis du ønsker at øge din synlighed og tiltrække flere kunder online, er du velkommen til at kontakte os til en uforpligtende samtale om, hvordan vi kan hjælpe dig.
Moby Kommunikation har base på Nørrebro i København. Du er altid velkommen til at komme og besøge os. Vores mål sammen med dig er at finde den optimale løsning for din forretning digitalt.
Derved realiseres dine mål, ideer og drømme, når vi sammen identificerer din forretnings nye muligheder, hvor vi kombinerer strategi, kreativitet og teknologi for at skabe kundeoplevelser, der skiller dig ud fra mængden.