SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, der på dansk betyder søgemaskine-optimering. I bund og grund handler SEO om at optimere hjemmesider, så de opnår langt bedre placeringer i de organiske søgeresultater på Google. Dette indebærer blandt andet en søgeordsanalyse, der anvendes til at finde netop de søgeord, som dine potentielle kunder søger efter på Google.
Google er verdens største søgemaskine, hvor kunderne skal finde din hjemmeside, så du kan sælge flere produkter og services uden at skulle bruge en masse udgifter på overflødig markedsføring. Det kræver en del arbejdskraft at blive ”fundet” på Google i de første organiske søgeresultater, men fordelen er her, at det er gratis at blive præsenteret i søgeresultaterne. Altså ingen grund til at investere i Googles annoncer, før at der er gjort en intensiv og målrettet indsats for at få en relevant rangering på Google.
55% af alle klik går til de tre første resultater, hvor 97% aldrig klikker sig videre til side to. Derfor er der meget værdi i at ligge på side ét og gerne top tre i søgeresultaterne.
Vidste du i øvrigt at:
Brugere, som kommer fra Google, ser 2-3 gange flere sider end brugere, som kommer fra sociale medier, og trafikken fra Google konverterer 4-5 gange så meget som SoMe-brugere.
Processen for at opnå resultater på Google indeholder mange opgaver, som løbende skal følges for at se de effektive forandringerne måned for måned. Nogle indsatser i denne proces kan give hurtige resultater, men andre kan tage op til 3 måneder, før at Google ”belønner” de optimeringer, som du foretager.
Søgemaskineoptimering er en vigtig del inden for online markedsføring, som sikrer, at du er synlig i alle de relevante søgninger. SEO er derfor en nødvendighed, hvis du drømmer om at stryge til tops i de organiske søgeresultater. At komme på førstepladsen med dine valgte søgeord kan tage tid, men når først du er der, er det en placering, der kan føre til flere kliks og dermed også flere konverteringer samt øget omsætning.
Det kræver en målrettet plan for at komme flot i mål, hvilket først og fremmest kræver en grundlæggende analyse af din hjemmesides tekniske emner samt den nuværende status for hjemmesidens placeringer på Google. Dette kræver forskellige softwareværktøjer for at komme i dybden med disse analyser for at få det fulde overblik samt til tider ”nørdet” arbejde for at gøre Google ”tilfreds”.
Moby Kommunikation har base på Nørrebro i København. Du er altid velkommen til at komme og besøge os. Vores mål sammen med dig er at finde den optimale løsning for din forretning digitalt.
Derved realiseres dine mål, ideer og drømme, når vi sammen identificerer din forretnings nye muligheder, hvor vi kombinerer strategi, kreativitet og teknologi for at skabe kundeoplevelser, der skiller dig ud fra mængden.